Dlaczego linki sponsorowane?

Linki sponsorowane

podobnie jak pozycjonowanie docierają do klienta dokładnie wtedy kiedy jest on już zdecydowany na zakup i zaczyna szukać w którym sklepie kupić produkt, bądź u kogo zamówić usługę. Linki sponsorowane to płatne wyniki wyszukiwania jednakże ich wygląd jest bardzo zbliżony do naturalnych wyników wyszukiwania dlatego ich oddziaływanie reklamowe jest niezwykle skuteczne. Dodatkową zaletą kampanii linków sponsorowanych jest ich szybkość uruchomienia.

adwords-klient

linki sponsorowane

Korzyści jakie dają linki sponsorowane

Oprócz korzyści podobnych do pozycjonowania a wiec: wzrostu sprzedaży, wzrostu ilości odwiedzin na stronie, wzrostu rozpoznawalności firmy linki sponsorowane mają kilka zalet, których nie ma pozycjonowanie:
szybkość efektów – linki sponsorowane zaczynają działać praktycznie od razu po ich uruchomieniu (zwykle do 15 minut),
pewność i stabilność efektów – w przeciwieństwie do pozycjonowania, które nie jest do końca procesem przewidywalnym, linki sponsorowane dają pewność, że nasza reklama wyświetli się dokładnie wtedy kiedy tego chcemy,
możliwość emisji reklam w określonym czasie – linki sponsorowane dają możliwość ustawienia harmonogramu reklam oraz ich emisji w określonych godzinach np. od 10-tej do 18-tej, możemy również wyświetlać reklamy krótkoterminowo – np. przez tydzień czy miesiąc, co jest szczególnie ważne dla firm działających sezonowo lub dla promocji jakiegoś wydarzenia.

Jakie są koszty linków sponsorowanych?

Na koszt kampanii Adwords składają się dwa elementy:
koszt prowadzenia kampanii – czyli nasze wynagrodzenie w formie miesięcznego abonamentu,
budżet na kliknięcia – wpłacany na konto Google Adwords – zależny tylko i wyłącznie od Ciebie.

Jak dobrać budżet na kliknięcia? Ustalając kwotę wydatków na linki sponsorowane należy wziąć pod uwagę 3 czynniki:
– nasze możliwości finansowe – w Adwords ustalamy dzienny budżet, jaki przeznaczamy na reklamę. Nie ma górnego przedziału ograniczającego nasze wydatki, jak również dolnego ograniczenia – wiadome natomiast, że im więcej wydamy na reklamę tym większy możemy mieć z niej zysk, a zbyt mały budżet przy bardzo konkurencyjnych frazach może zakończyć się zbyt małą ilością kliknięć do osiągnięcia zadowalających efektów.
możliwości sprzedażowe naszej firmy – należy się zastanowić jak wielu klientów jest w stanie obsłużyć nasza firma, bądź jak wiele produktów posiada nasz sklep internetowy – zbyt wysoki budżet może sprawić, że nie będziemy w stanie obsłużyć wszystkich klientów na najwyższym poziomie
cele jakie chcemy osiągnąć – budżet należy dobrać do założeń naszej kampanii – jeśli celem jest rozpowszechnienie wizerunku nowej marki tak, aby została ona zapamiętana to nasz budżet powinien być jak największy, jeśli natomiast chcemy pozyskać 10-20 klientów zainteresowanych naszą usługą to nasz budżet można zaplanować

Ile zatem powinien wynosić miesięczny budżet na start?
Polecamy zacząć od kwoty 500-1000 zł, a wraz z optymalizacją kampanii osiągnąć taki pułap budżetu, w którym wykorzystujemy wszystkie potencjalne kliknięcia, które mogą przynieść nam zysk.

Pytania i odpowiedzi

  • Czy warto zlecić prowadzenie kampanii?

    Można samodzielnie prowadzić kampanię Adwords, warto jednak rozważyć jej zlecenie specjalistom. Dzięki temu oszczędzasz nie tylko czas, ale i pieniądze, gdyż prowadzenie kampanii przez specjalistę wiąże się z obniżeniem stawki za kliknięcia, a także zwiększeniem sprzedaży.

  • Od czego zależy skuteczność kampanii linków sponsorowanych?

    Na skuteczność kampanii składają się 3 czynniki – odpowiednie słowa kluczowe, dobra treść reklamy oraz jakość strony docelowej. Naszym klientom oferujemy skuteczne prowadzenie kampanii poprzez dobór odpowiednich słów, trafne reklamy, a także pomoc w przygotowaniu odpowiedniego landing page.

  • Czy kampania Adwords ma wpływ na pozycjonowanie?

    Kampania Adwords nie wpływa na pozycjonowanie – można jednocześnie korzystać z obu tych form maketingu, które świetnie się uzupełniają.

  • Czy muszę udzielić dostępu do swojej strony?

    Podobnie jak w przypadku pozycjonowania niezwykle ważna jest optymalizacja strony, tak również w przypadku kampanii Adwords ważne jest aby strona docelowa była odpowiednia, a także aby zainstalowane były statystyki Google Analitycs oraz kod śledzenia konwersji (dzięki temu możemy mierzyć skuteczność kampanii) – zalecamy zatem aby udzielić nam dostępu do strony. Natomiast jeśli z jakichś względów nie chcesz nam udzielić dostępu nie będziemy tego wymagać – wyślemy listę niezbędnych do wprowadzenia zmian, które można wprowadzić we własnym zakresie.

adwords-male