Co to jest remarketing?

Remarketing

(z ang. RLSA – Remarketing List for Search Ads) to niezwykły rodzaj reklamy, który zrewolucjonizował zagraniczne rynki reklamowe, a w Polsce jest niedoceniany. Remarketing polega na wyświetlaniu reklamy tylko tym osobom, które odwiedziły już naszą stronę internetową, a więc były zainteresowane naszą ofertą, ale z jakiegoś powodu zrezygnowały z zakupu. Czym dokładniej jest remarketing? Wyobraźmy sobie, że jesteśmy zainteresowani zakupem odkurzacza i przeglądamy różne strony internetowe szukając opinii dotyczących konkretnego modelu, odwiedzamy różne sklepy internetowe w celu porównania cen i sprawdzenia oferty i trafiamy na propozycję sklepu abcde.pl, jednak odkładamy zakup, gdyż nie jesteśmy pewni słuszności wyboru. Sklep internetowy abcde.pl korzysta z remarketingu i dzięki temu, że na naszym komputerze został umieszczony plik cookie, sklep wie że oglądaliśmy odkurzacze i byliśmy zainteresowani zakupem konkretnego modelu. Teraz nawet kilka dni czy tygodni po przeglądaniu odkurzaczy na abcde.pl będziemy oglądać czytając popularne serwisy informacyjne czy przeglądając inne strony reklamę sklepu abcde.pl, ale nie będzie to ogólna reklama, ale reklama tych modeli odkurzaczy które oglądaliśmy! To tzw. remarketing dynamiczny. Kto z nas nie miał czasem wrażenia, że reklama go śledzi i wie czego on szukał – to właśnie magia remarketingu, dzięki któremu sklepy internetowe notują wzrost sprzedaży o kilkaset procent.

google-remarketing

Kiedy warto stosować remarketing?

Odpowiedź brzmi – zawsze. Jeśli zależy nam na sprzedaży produktu czy też usługi warto przypomnieć się osobom zainteresowanym naszą ofertą! Nie ważne czy prowadzimy sklep internetowy z lampami czy też oferujemy usługi układania podłóg wyświetlenie baneru reklamowego osobie, która już zainteresowała się naszą ofertą szybciej doprowadzi do sprzedaży niż szukanie nowego klienta.

Korzyści jakie daje remarketing

– kierowanie reklam do osób już zainteresowanych ofertą spowoduje znaczny wzrost konwersji
– możliwość przygotowania spersonalizowanych reklam dotyczących konkretnej oferty – remarketing dynamiczny
wrażenie dużego budżetu reklamowego – dzięki emisji reklam tylko osobom z listy remarketingowej
wzrost świadomości marki

Jesteś zainteresowany wdrożeniem remarketingu dla Twojej strony? Skontaktuj się z nami!